Sunday, January 9, 2011

I Hate You (seriously !)

Hari yang indah untuk dimulai pada tahun 2008. Seronok bila bakal melangkah ke alam sekolah yang penuh cabaran. Alam menjadi senior di sekolah menengah. Pagi itu berlalu dengan keceriaan sehinggalah "buppp". Aduhhh ! Betapa sakitnya aku bila dilanggar oleh seorang lelaki yang sasa badannya. Ishhh memang membuatkan aku rasa macam nak pengsan jerr. Uhhh ! "Ching chong sheee shouuu erghhh heyyy !"
Okayyy ! Aku tak faham sepatah haram pun apa yang kau cakap. Please la jangan cakap bahasa cina. Aduhhh ! "Hey ! Buta ka? Ini budak tolong la jalan tengok depan woo," budak cina tu terus kenakan aku. Buta? Ke kau yang buta? Ishhhh mood aku terus hilang entah ke mana pagi tu. Sesuka hati die jerr nak tengking aku kat depan orang ramai. Aku tau la kau tu besar. Ishhh. Memang tak dinafikan memang sakit tapi aku buat-buat tak sakit sebab nak tunjuk ego depan laki cina tu. Ishhh memang cina la. (Sorry la kat orang cina)
Aku yg dapat kelas boleh la tahan budak pandai-pandai jerr dalam tu walaupun aku tak pandai sangat. Ye la. Aku tersangkut satu subjek waktu PMR. So, aku pun diletakkan kat kelas ke-2. Masuk kelas tak sampai pun 5 minit, terus kami sekelas dipanggil untuk masuk ke dewan sekolah. Iya la, untuk orentasi tingkatan 4. Dan seriously aku benci orentasi. Memang membosankan dan membuang masa seadanya. Akhirnya, aku berjalan sendirian ke dewan disebabkan aku berjalan terlalulah lambat hingga menyebabkan rakan sekelasku meninggalkan aku kat belakang. Sampai jerr kat dewan sekolah, "mak oiii ! Tak cukup tempat laa kat bahagian perempuan ni. Nak duduk mana?" salah seorang rakan sekelas ku bertanya. Aku terus menuju ke arah tempat duduk di bahagian lelaki sebab tak ku mampu untuk berdiri sepanjang orentasi. Lagipun, lelaki hanya berjumlah setengah daripada perempuan. Bukan main sedikit lagi. Memang turun-temurun bak kata cikgu disiplin sekolah kami. Aku dengan yakinnya duduk disebelah salah seorang pelajar lelaki. "Hey it's you. Again. Hai !" Aku yg baru nak duduk terkejut  dengar suara yang agak dikenali tu. "Ermmm Hai," aku jawab jugak walaupun malas. Aku ditakdirkan untuk duduk disebelah lelaki cina yg aku langgar tadi. Ehhh, salah ! Lelaki cina yg melanggar aku. Selama 4 jam berturut-turut aku terpaksa melayan karenah yg menjengkelkan daripada budak cina tu. Rasa macam nak angkat kaki jerr. Annoying person ! Huuhhhh. Tapi, ada satu perkara yg aku tak tahan rasa nak ketawa bila dia cuba nak cakap bahasa melayu seasli-aslinya. Dan yg paling membuatkan aku terkejut bila budak cina tu menyanyi lagu anuar zain, ketulusan hati :)


No comments: